poprzednia | 14/105 | następna
2020-11-23
Po Stronie Propozycji, uczniowie PSP 7 w Radomsku w składzie:
Po Stronie Opozycji, w roli Marszałka, Sekretarza reprezentanci Klubu Myśli Prospołecznej:
Debata pt. „Szczepienia trenują układ odpornościowy” została zaplanowana w ramach projektu pn. „Zaszczepmy się wiedzą o polskich odkrywcach szczepionek” realizowanego przez PSP7 w I edycji ogólnopolskiego programu „Dzieci Kapitana Nemo” i dofinansowanego przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Głównym celem projektu jest poszerzenie wiedzy o polskich odkrywcach szczepionek XIX i XX w. - głównie Rudolfie Weiglu, Hilarym Koprowskim i Ludwiku Hirszfeldzie.
Podczas pierwszego głosowania tezę poparło 28 osób, a 8 było przeciw. Podczas drugiego głosowania na zakończenie debaty też poparły 23 osoby, zaś 13 osób opowiedziało się przeciw tezie.
W spotkaniu uczestniczyli także:
Bardzo dziękujemy PSP nr 7 w Radomsku im. Romualda Traugutta za możliwość wzięcia udziału w debacie, bardzo merytoryczną dyskusję. Cała debata wypadła REWELACYJNIE! Prosimy o więcej!
Dla Wszystkich Uczestników i Uczestniczek dyskusji
To właśnie podczas debaty, szczególnie oksfordzkiej możemy przećwiczyć umiejętności oratorskie, komunikacji niewerbalnej, szybkiej reakcji na niecodzienny tok wydarzeń.
2020-11-16
Właśnie ogłoszono wyniki konkursów organizowanych przez PSP nr 7 w Radomsku w ramach projektu pn. „Zaszczepmy się wiedzą o polskich odkrywcach szczepionek” realizowanego w I edycji ogólnopolskiego programu „Dzieci Kapitana Nemo” pod Patronatem Prezydenta Miasta Radomska – p. Jarosława Ferenca. Celem projektu jest popularyzacja wiedzy o polskich odkrywcach szczepionek oraz ich działalności i osiągnięciach.
Miło nam poinformować, iż laureatem jednego z konkursów jest Karol Zaskórski z kl. II C1. Karol zdobył III. miejsce w kategorii szkół ponadpodstawowych – „List do Katedry Noblowskiej uzasadniający, że wybrany odkrywca (R. Weigl, H. Koprowski lub L. Hirszfeld) powinien otrzymać Nagrodę Nobla”.
Prace zostały ocenione przez jury w składzie:
Opiekunem Karola jest p. prof. Anna Piotrowska – Borowicz.
2020-11-16
Drodzy Uczniowie, Rodzice, Nauczyciele!
Zwracamy się do Was z prośbą o wsparcie zbiórki organizowanej przez szkolne koło PCK oraz Samorząd Uczniowski I LO. Po raz kolejny, w ramach ogólnopolskiej akcji Szlachetna Paczka, postanowiliśmy pomóc rodzinie w potrzebie. W tym roku nasz wybór padł na Panią Magdalenę (74) oraz Pana Jana (80).
Swoją pomoc możecie okazać albo poprzez dostarczanie do szkoły darów (najlepiej w zaklejonych pudełkach) albo środków pieniężnych. Od wtorku 17.11.2020 Pani Danusia, przy wejściu do szkoły, będzie odbierała od Was produkty na rzecz potrzebujących lub będziecie mogli wrzucić pieniądze do odpowiednio zabezpieczonej puszki. Liczymy, że pomimo obecnej sytuacji epidemicznej damy radę i spełnimy wszystkie oczekiwania!
Z góry dziękujemy za Waszą pomoc!
Szkolne Koło PCK w I LO w Radomsku Samorząd Uczniowski I LO w Radomsku Bożena Ujma – szkolny koordynator akcji z ramienia PCK Justyna Broniszewska, Tomasz Wojtasik – koordynatorzy akcji z ramienia Samorządu UczniowskiegoPoniżej opis rodziny, którą w tym roku wspieramy:
Pani Magdalena (74) i pan Jan (80) są szczęśliwym małżeństwem od wielu lat. Wiodą spokojne życie, które jest jednocześnie przyjemną rutyną. Zarówno pani Magdalena, jak i pan Jan są na emeryturze, więc mogą spędzać ze sobą mnóstwo czasu. Do trudnej sytuacji doprowadziły przede wszystkim choroby. Na początku pani Magdalena zaczęła mieć poważne problemy z żołądkiem, a niedługo potem jej mąż przeżył drugi zawał. Przed pojawieniem się chorób i schorzeń małżeństwo często ze sobą wychodziło na spacery pan Jan pracował aczkolwiek wszystko się diametralnie zmieniło. Muszą wydawać dużą kwotę na leki, stąd wzięły się kłopoty finansowe. Starają się odkładać pieniądze i w pierwszej kolejności kupować rzeczy niezbędne - leki i jedzenie. Miesięczny przychód rodziny to 2303 zł, po odliczeniu niezbędnych wydatków i kosztów utrzymania na jednego członka rodziny dochód wynosi 483 zł.
Pani Magdalena jest świetną kucharką, uwielbia piec ciasta i gotować, a jeśli chodzi o pana Jana to jest on zdecydowanie złotą rączką - kocha majsterkowanie i naprawy. Małżeństwo spędza ze sobą bardzo dużo czasu rozmawiając, a szczególnie przyjemne jest dla nich wspólne oglądanie ulubionych programów telewizyjnych. Rodzina wspiera się i jest ogromnie wdzięczna za długie życie oraz patrzy optymistycznie na przyszłość, pomimo trudnej sytuacji.
O co proszą Pani Magdalena oraz Pan Jan:
2020-11-15
Biografia Czesława Miłosza autorstwa Andrzeja Franaszka ukazała się w setną rocznicę urodzin twórcy. To tekst wyczerpujący, który w znakomity sposób rysuje obraz pisarza. Książka ta to literacki życiorys ukazujący decyzje i postawę Miłosza wobec wydarzeń XX wieku. Miłosz, jawi się tu jako osoba z „krwi i kości”, to postać złożona, człowiek pełen słabości, ale także siły, która nie pozwoli nigdy poecie się poddać.
Franaszek w swojej książce nie boi się poruszać najbardziej drażliwych punktów z życia Miłosza. Wielkim atutem biografii jest jej obiektywizm i drobiazgowość. Praca porusza także najważniejszą cześć życia noblisty - jego pracę twórczą. Autor przedstawia losy swojego bohatera w dwóch aspektach - w kontekście prywatnym i zawodowym. Sceny z życia rodzinnego przeplatają się z interpretacją utworów pisarza.
"Miłosz. Biografia" to nie tylko portret jednego z największych twórców XX wieku - to zarazem fragment historii tego stulecia. Wszystkich tych wydarzeń żyjący blisko sto lat poeta doświadczył na własnej skórze, a potem wnikliwie opisał.
Zapraszam do lektury.
A. Piotrowska - Borowicz
2020-11-09
Pytać o Ojczyznę - to pytać o drzewo, ptaka, łąki, miasta i ludzi. Walczyć o wolność to zdobywać dla siebie i innych - promyk słońca, kroplę deszczu, pierwszą gwiazdkę na Wigilię. Kochać kraj rodzinny to wstać rano, modlić się, płakać i śmiać, a kiedy przyjdzie czas, czas próby i rachunku, nie żałować krwi, potu i serca. Mieć nadzieję to z odwagą mówić o tym, co boli, czego żal, co kochasz, co tracisz, co myślisz...
11 listopada to symbol miłości Ojczyzny, to symbol walki o wolność, to symbol zwycięstwa. Ale zanim nadszedł kraj nasz znajdował się 123 lata pod zaborami: pruskim, rosyjskim i austriackim. Przez tyle lat zaborcy próbowali wykorzenić u Polaków ich kulturę, język, religię. Nie zginął naród, który nieustannie dążył do odzyskania niepodległości. Dowodem tego były powstania, w których Polacy dowiedli swej miłości do ojczyzny, bohaterstwa i zdeterminowania. Niestety, powstania nie przyniosły oczekiwanego skutku. Stały się przyczyną kolejnych tragedii rodzin polskich : więzień, zsyłek przymusowej emigracji.
Dzięki patriotycznej postawie naszych pradziadów najcenniejsze wartości zostały ocalone. Walczyli o Polskę i oddawali za nią życie. Tysiące Polaków ginęło na obcych ziemiach. Trzeba było więc czekać! Być poddanym, ale mieć honor. Uczyć się języka polskiego i pamiętać o historii . 11 listopada 1918 r. był przełomowym dniem w dziejach Polski. W lasku Compiégne pod Paryżem Niemcy podpisali rozejm kończący I wojnę światową, a Polska odzyskała niepodległość.
Małgorzata Machaj
2020-11-09
W dniach 2-6 listopada 2020 w naszej szkole zostały przeprowadzone zdalne prelekcje dotyczące antybiotykoterapii. Akcja "Antybiotykoterapia pod lupą Farmaceuty" została zorganizowana przez Polskie Towarzystwo Studentów Farmacji.
2020-11-09
5 listopada został przeprowadzony w naszej szkole Konkurs Wiedzy o Patronie. Jest on nierozerwalnie związany z Dniem Patrona i Ślubowaniem klas pierwszych. W tym roku ze względu sytuację nie udało się zorganizować akademii, na której uczniowie składają przysięgę. W konkursie wzięło udział 16 osób, które reprezentowały poszczególne klasy. Pytania związane były z życiem i działalnością Feliksa Fabianiego oraz z historią I Liceum Ogólnokształcącego. Wysoki poziom przygotowania uczniów sprawił, że rywalizacja przebiegała do samego końca. Wręczenie dyplomów i nagród odbędzie się w późniejszym terminie.
Bożena Ujma Małgorzata Machaj Radosław Oziembała
2020-11-09
„Nie ma ludzi niezastąpionych, ale po odejściu niektórych po prostu coś umiera…”
Z ogromnym bólem przyjęliśmy wiadomość o tragicznej śmierci Katarzyny i Artura Braszczyńskich.
Rodzinie, bliskim i wszystkim, których ta śmierć poruszyła, przekazujemy wyrazy współczucia.
Kasiu, Arturze - światełko pamięci dla Was!
Społeczność I Liceum Ogólnokształcącego w Radomsku
2020-11-06
Do 29 października należało przesłać prezentacje multimedialne związane z lokalnymi postaciami historycznymi albo z historycznymi miejscami w ramach akcji „Szkoła pamięta”. 30 października był finał przedsięwzięcia. Wpłynęło 80 prac. Po ich przejrzeniu i ocenieniu zgodnie z obietnicą możemy dzisiaj zaprezentować kilka z nich. Życzymy miłego oglądania!
Bożena Ujma Małgorzata Machaj Radosław Oziembała
PREZENTACJA 1 PREZENTACJA 2 PREZENTACJA 3 PREZENTACJA 4 PREZENTACJA 5 PREZENTACJA 62020-11-06
Już po raz kolejny przystępujemy do akcji „Szkoła do hymnu”. Zachęcamy uczniów i nauczycieli, aby w ostatni dzień roboczy przed Narodowym Świętem Niepodległości o symbolicznej godzinie 11:11 zaśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego”. W tym roku będzie to wtorek, 10 listopada. W ten sposób chcemy włączyć społeczność I LO we wspólne świętowanie tej szczególnie ważnej dla Polaków rocznicy.
Ze względu na ograniczenia wynikające ze stanu epidemii proponujemy, aby uczniowie i nauczyciele połączyli się za pomocą komunikatorów i zaśpiewali hymn on – line. Liczymy też na relacje ze świętowania w I LO!
Zachęcamy też do zapoznania się z ulotką „Szanuj, kochaj, chroń” przygotowaną przez Ministerstwo Obrony Narodowej, która opisuje prawidłowe sposoby prezentowania flagi i innych symboli narodowych. Broszura wskazuje również, jaką postawę przyjąć w czasie śpiewania hymnu, a także wymienia najczęściej popełniane błędy podczas wykonywania „Mazurka Dąbrowskiego”.
#SzkołaDoHymnu
A.P.
Szanuj_kochaj_chron_broszura_MON.pdfpoprzednia | 14/105 | następna
I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
tel/fax |
Zespół
Anna Piotrowska |
I Liceum Ogólnokształcące im. Feliksa Fabianiego
w Radomsku
2011 - 2025