poprzednia | 6/105 | następna
2021-05-11
Dnia 24 marca 2021r. uczniowie z klas I C, II C1, oraz II E wzięli udział w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Przedmiotowej z Języka Angielskiego Olimpus, która ze względu na panującą pandemię również i tym razem przybrała formę online.
Tytuł laureata Olimpiady Olimpus – Sesja Wiosenna 2021 w kategorii klas drugich po szkole podstawowej otrzymali: Oliwia Panicz (8. miejsce w ogólnopolskim rankingu), Maria Kaczmarek i Igor Mossur (ex aequo 10.miejsce), Oliwia Krawczyk (11. miejsce) oraz Jan Woźniak (13. miejsce)
Tytuł Laureata Olimpiady Olimpus – Sesja Wiosenna 2021 w kategorii klas drugich po gimnazjum otrzymała Aleksandra Koper (9. miejsce w ogólnopolskim rankingu), Klaudia Andrzejczyk (11. miejsce) oraz Igor Kęsy (13. miejsce)
Wszystkim uczestnikom, a w szczególności laureatom olimpiady gratulujemy!
Anna Cyniak – szkolny koordynator Olimpiady Olimpus
2021-05-10
W ramach współpracy Szkolnego Klubu Europejskiego Europejczyk z Polską Fundacją im. Roberta Schumana, dla uczniów naszej szkoły zostały zorganizowane online warsztaty na temat dezinformacji w Unii Europejskiej.
Zajęcia z ramienia Fundacji poprowadziła Pani Anna Szlęk psycholożka międzykulturowa i trenerka. W ramach warsztatów dowiedzieliśmy się np.: czym są fake newsy, jakie są ich cechy, dlaczego w nie wierzymy oraz jak skutecznie należy analizować informacje znalezione przez nas w sieci.
Oprócz przyswojenia wiadomości przekazywanych w bardzo przyjemny sposób (rozwiązywanie quizu), dowiedzieliśmy się, na przykład, że karaluchy bez głowy mogą żyć nawet miesiąc, bo owady te nie mają ciśnienia krwi. Zatem warsztaty, oprócz przekazania najistotniejszych informacji na temat fake newsów, sprawdzały sposób naszego myślenia. Co więcej, na podstawie kilku iluzji optycznych, Pani Anna Szlęk zobrazowała nam działanie i krążenie w sieci fałszywych informacji, do których zalicza się m.ni. wiele reklam.
Warsztaty odbyły się w różnych terminach podczas godzin wychowawczych w klasach drugich po szkole podstawowej.
Serdecznie dziękujemy Pani profesor Annie Niepsuj za zorganizowanie warsztatów i z niecierpliwością czekamy na następne.
Weronika Maligówka, kl. II C1
2021-05-05
Wskaźniki efektywności nauczania wyznacza się za pomocą metody edukacyjnej wartości dodanej – EWD. Metoda EWD to zestaw technik statystycznych pozwalających oszacować wkład szkoły w końcowe wyniki egzaminacyjne. Wkład ten nazywamy właśnie edukacyjną wartością dodaną.
I LO w Radomsku kolejny raz uzyskało najwyższy wskaźnik EWD z matematyki i z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych wśród radomszczańskich liceów ogólnokształcących!
Najnowsze wskaźniki EWD obliczone zostały na podstawie wyników egzaminów maturalnych z trzech ostatnich lat: 2018, 2019 i 2020.
Opracowała Joanna Dróżdż
2021-05-04
W piątek, 30 kwietnia nastąpiło rozstrzygnięcie pierwszej edycji konkursu Primus Inter Pares, skierowanego dla najzdolniejszej młodzieży naszej szkoły. Przedsięwzięcie promuje wybitne osiągnięcia w konkursach przedmiotowych, artystycznych i sportowych, naukę, pracę w SU, wolontariat, działalność charytatywną oraz postawę etyczno-moralną. To tytuł również dla tych, którzy pracują na rzecz środowiska szkolnego i lokalnego.
Pomysłodawcą i organizatorem jest Samorząd Uczniowski I LO. Zgodnie z regulaminem i w obecności Pani Dyrektor Renaty Koseli przyznano pamiątkowe dyplomy, ordery i nagrody rzeczowe w czterech kategoriach.
Oto zwycięzcy:
Laureatom serdecznie gratulujemy, a uczniów naszej szkoły zapraszamy do udziału w kolejnych edycjach.
2021-05-04
Maturzyści rozpoczęli zmagania egzaminacyjne. Trzymamy za Was kciuki!!! Będzie dobrze!!! Wierzymy w Wasz sukces!!!
2021-05-04
W dniu 30 kwietnia 2021 r. w I Liceum Ogólnokształcącym odbyła się debata oksfordzka z udziałem eksperta Pani Marty Markun, specjalisty ds.ubezpieczeń społecznych, komunikacji społecznej i edukacji w ZUS w Tomaszowie Mazowieckim oraz 90 obserwatorów.
Temat debaty: Ubezpieczenia społeczne to element cywilizowanego społeczeństwa i powinny być obowiązkowe.
Debatę prowadzili:Dyskusja była zacięta. Argumenty, które przytaczali uczniowie były różnorodne i świadczyły o dużym zaangażowaniu i szerokim poznaniu tematu. Zarówno strona propozycji, jak i opozycji doskonale poradziła sobie z tym jakże trudnym zagadnieniem. Po debacie głos zabrała Pani ekspert podsumowując debatę. Spotkanie cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem, a emocje po debacie były ogromne. Wszystko wskazuje na to, że nastąpi dalszy ciąg rozważań.
Debata miała na celu zapoznanie z tematyką ubezpieczeń społecznych. Młode pokolenie, wchodząc w dorosłość, powinno mieć podstawową wiedzę o ubezpieczeniach społecznych.Wiedza ta stanowi bowiem ochronny parasol przed zdarzeniami, które mogą nas spotkać w przyszłości. Ponadto debata miała na celu kształtowanie umiejętności krytycznego myślenia, budowania argumentacji i umiejętności jasnego formułowania sądów. Uczniowie mieli oddzielić opinie od faktów i tak formułować argumenty, aby były zgodne z regułami logiki. Uczniowie rozwijali również umiejętności wypowiadania się na forum.
Agnieszka Styczyńska-Dryja
2021-04-30
Tak właśnie było dzisiaj, 30 kwietnia… W szkole pojawili się uczniowie klas trzecich, by spotkać się z wychowawcami i odebrać świadectwa. Niestety po raz kolejny w cieniu pandemii, w reżimie sanitarnym. Mimo to przyjemnie było patrzeć na uśmiechnięte twarze naszych tegorocznych maturzystów. Były podziękowania, moc wzruszeń i słów wsparcia.
Teraz kolejne wyzwanie – MATURA. Drodzy Maturzyści już w przyszłym tygodniu zaczynacie zmagania z arkuszami, życzymy Wam „połamania piór”, dostania się na wymarzone kierunki studiów i wytrwałości w dążeniu do wyznaczonych celów. Powodzenia!
A.P.-B.
2021-04-30
Majówka zbliża się wielkimi krokami i my, jak co roku, w ramach szkolnej akcji CZYTAM, WIĘC JESTEM zachęcamy do spędzenia tych dni z książką. Poniżej nasze propozycje i linki do recenzji.
Spokojnego wypoczynku i owocnej lektury!
Jadwiga Banaszczyk Anna Piotrowska-Borowicz
2021-04-30
W poniedziałek, 26 kwietnia, wysłuchaliśmy wykładu Pani prof. Doroty Suskiej z Instytutu Językoznawstwa Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie.
Tym razem poruszono temat etyki w komunikacji internetowej. Pani Profesor scharakteryzowała język Internetu i zjawiska z nim związane, omówiła zmiany, które zaszły w języku pod wpływem nowych mediów, zwyczaje językowe nowego pokolenia, scharakteryzowała etyczne i nietyczne zachowania w komunikacji, mówiła o agresji słownej, cyberprzemocy, cyberstalkingu, cyberbullyingu, hejcie, trollingu, flamowaniu, trollowaniu.
Prelekcja to kolejny element współpracy I LO z Uniwersytetem Humanistyczno-Przyrodniczym w Częstochowie w ramach innowacji metodycznej. W wykładzie on-line wzięli udział zainteresowani uczniowie klas drugich (II B1, II C1 i II D1) oraz nauczyciele.
Serdecznie dziękujemy Pani Profesor i mamy nadzieję zobaczyć się NA ŻYWO.
Anna Piotrowska-Borowicz
2021-04-30
Przedstawiamy prace uczennic naszego liceum, które zinterpretowały temat WYKLUCZENIE wykorzystując swe zdolności plastyczne i umiejętności z zakresu języka niemieckiego. Alicja Mossur (kl. Ic), Julia Jaros (kl. IIc), Klaudia Jaros (kl. IIc) i Olga Roksela (kl. IIc) zmierzyły się z wyzwaniem poezji konkretnej. Kompilacja słowna i plastyczna wykreowała swoistą odpowiedź na pytania: Jakie emocje towarzyszą wykluczeniu? Jakie są przyczyny i skutki wykluczenia? Co wywołuje wykluczenie? Życzymy miłych wrażeń podczas obcowania z pracami autorskimi.
Iwona Bałazińska
poprzednia | 6/105 | następna
I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
tel/fax |
Zespół
Anna Piotrowska |
I Liceum Ogólnokształcące im. Feliksa Fabianiego
w Radomsku
2011 - 2025